Papírová evidence docházky? V době elektronických systémů zbytečný archaismus

Problematika evidence docházky se týká každého zaměstnavatele, a to nejen s ohledem na efektivitu řízení podniku, ale také proto, aby byly dodrženy zákony. Podle Zákoníku práce (zákon č. 262/2005 Sb.) se musí evidovat příchody a odchody zaměstnanců, ideálně s přesností na minuty. Zaměstnanci mají možnost do těchto záznamů kdykoliv nahlédnout, což je jeden z důvodů, proč se v posledních letech upouští od zastaralé „papírové“ evidence. Firmy se přiklání k modernímu elektronickému řešení, které je oproti papírům a píchačkám v mnoha směrech výhodnější.

Velká úspora času (a čas jsou peníze)

Elektronická evidence docházky odpovídá současným požadavkům na automatizaci a celkové zjednodušení procesu. Záznamy probíhají pomocí čipových karet či chytrých mobilních telefonů s technologiemi, jako jsou NFC nebo Bluetooth.

Zaevidované informace mohou být dále použity při tvorbě statistik a reportů. Pokročilé systémy zvládají export dat do dalších firemních systémů (např. do mzdového účetnictví). Manuální přepisy údajů jsou oproti elektronické evidenci časově náročnější a pracnější.

Reálné mzdy pro zaměstnance

Máte pocit, že čísla na výplatních páskách neodpovídají realitě? Pokud budete zaměstnancům platit za skutečně odvedenou práci, pravděpodobně výrazně snížíte mzdové náklady. Rozdíly mezi odpracovanou dobou a časem stráveným v práci (tzn. v budově firmy) mohou být propastné. Přestávky na kávu, převlékání a další záležitosti, při kterých zaměstnanci nepracují, sice trvají v řádu minut, ale jejich součet za celé výplatní období může činit až několik hodin. V případě většího počtu zaměstnanců ušetříte tisíce až desítky tisíc korun.

Okamžitý přístup k informacím

Když chcete cokoliv dohledat v papírové evidenci, strávíte tím spoustu času. Navíc přiděláváte práci zaměstnancům, kteří se musí dotazovat na zbývající dovolenou a další věci osobně. Pořídíte-li si elektronickou evidenci využívající cloudové řešení, ušetříte spoustu času oběma stranám.

Cloud je jasnou volbou pro každého, kdo chce přistupovat k datům bez zbytečného čekání, a to odkudkoliv.

Integrace s dalšími systémy

Jak propojit papírovou evidenci docházky s účetnictvím a dalšími agendami? Bohužel to nejde. S elektronickou evidencí lze data sdílet v rámci několika systémů – dokonce i s přístupovým a kamerovým systémem. Získáte díky tomu absolutní přehled nad tím, co se děje ve vaší společnosti.

Neméně zajímavé je napojení na výdejové automaty s možností nastavení pravidel a přesnou evidencí za účelem kontroly a vedení statistik.

Nyní již tušíte, jaké možnosti moderní elektronické docházkové systémy mají. Při výběru se obraťte na specialisty, kteří mají s vývojem dlouholeté zkušenosti a nabídnou vám komplexní řešení.

 

 

Autor příspěvku: admin