Nastalá situace donutila školy bleskově digitalizovat výuku. Ke kvalitní digitalizaci ale ještě povede dlouhá cesta…
Říká se, že válka výrazně zrychlí proces vývoje lidstva. Nyní sice ve válce nejsme, ale koronavirus má podobné účinky na řadu odvětví. Jedním z nich jsou české školy. Ty měly v plánu postupnou digitalizaci až do roku 2030. Ta nyní musí proběhnout rychle. V řádu několika týdnů až měsíců.
-
-
Změna ze dne na den
-
Je to nečekaná rána. Místo 10 let měli učitelé pouhých několik dní. Nutné věci jako kvalitní ozvučení místnosti, špičkové AV vybavení učeben či dobrá prostorová akustika musely jít stranou. Většina učitelů se tak uchýlila ke krizovým řešením v podobě online konferencí. Tuto těžkou situaci ale měli alespoň částečně ulehčenou. Velké firmy jako Google nebo Microsoft se totiž snažily (a stále snaží) učitelům pomoci.
Nejrychleji dokázaly reagovat vysoké školy. Žákům nižších ročníků se totiž ze dne na den zavřely brány. Jediný způsob, jak mohli pokračovat ve studiu, byla právě online výuka. A ta na mnohých školách probíhá do dnešních dní.
Pokud se vrátíme ke zmiňované digitalizaci, která byla plánována až do roku 2030, najdeme tu jeden paradox. Podobná digitalizace výuky totiž byla plánována už na rok 2020. Všechny plány ale zůstaly pouze na papíře a do reality se nepřevedly. Dalo by se tedy říct, že školy měly na přípravu času dost.
-
-
Jak si vedou firmy?
-
Jak to ale vypadá ve firemním prostředí? To je od toho školního výrazně odlišné. Neexistují standardy, které by doporučovaly, jak vést setkání a porady. Každá společnost si porady vede vlastním způsobem. I firmy ale byly nuceny reagovat okamžitě a přejít od fyzického kontaktu k online poradám.
Chcete-li svou firmy připravit na budoucnost, využijte služeb společnosti AVTG. S jejich pomocí budete schopní uspořádat videokonference ve vysokém rozlišení a se špičkovým zvukem. AVTG upraví místnost tak, aby byla akustika prostoru co nejlepší, a přidá i kvalitní nahrávací vybavení.