Navzdory tomu, že se stále posouváme do doby digitální a robotické, jsou vizitky stálicí, kterou se nevyplatí opouštět. Malá tištěná papírová karta by měla být součástí každé značky. Jestliže je promyšlená, dobře navržená a hezky vypadá, bude vizuálně rozšiřovat design vaší značky. Každý si vás musí pamatovat a vizitka k tomu může dopomoci.
Vizitka musí být jedinečná
Není pochyb o tom, že atraktivní vizitka přitahuje pozornost potenciálních zákazníků. Musí být proto výjimečná. Nudnou vizitku si nikdo nebude prohlížet, schovávat a už vůbec se nebude zajímat o to, co je na ní napsáno.
V případě, že potenciálního klienta lapíte chytlavým designem, začne se o vás zajímat. Tedy i malá papírová vizitka může pomoci k tomu, aby se váš podnikatelský sen stal skutečností.
Vizitku si můžete navrhnout sami nebo využít služeb grafika. V případě on-line objednávání vizitek máte často i spoustu přednastavených návrhů, ze kterých můžete vybírat.
Navrhnout vizitky online je snadné
Jestliže chcete, aby vizitka dokonale reprezentovala vás či vaši značku a přitáhla potenciální klienty nebo obchodní partnery, je nutné dodržovat několik jednoduchých pravidel:
- Vhodná šablona: Ať už vám bude vizitku navrhovat grafik, nebo si budete vybírat z přednastavených šablon, je nutné, aby vzhled korespondoval s vaší osobností či značkou. Šablona by zároveň neměla být přeplácaná. Vhodnější je jednoduchý a čistý design. A nepřehánějte to ani s barvami.
- Správné písmo: Vybrat ten nejlepší font není jen tak. Vyhýbejte se ozdobnému nebo příliš strojenému písmu. I zde platí, že vše, co bude na vizitce, by mělo korespondovat s vámi samotnými, s vaší firmou. Písmo musí být dobře čitelné a v rozumné velikosti, text by měl mít alespoň 8 bodů. Jméno nebo název firmy může být i větší nebo tučný. Nekombinujte vícero druhů písma, nevypadá to hezky.
- Velikost a tvar: Standardně je ve zvyku používat klasickou velikost vizitky, ale není to žádný úzus. Je jen na vás, do jaké velikosti či do jakého tvaru se pustíte. Faktem je, že klasická velikost vizitky se nejlépe uloží například do peněženky nebo do obalu na vizitky. Chcete-li něco udělat jinak, můžete vytisknout vizitku třeba na výšku nebo ji udělat oboustranně.
- Optimální text: Vizitky by měly potenciálním zákazníkům nebo klientům poskytnout veškeré informace, které budou potřebovat pro případný kontakt s vámi. Nemělo by tedy chybět vaše jméno, název firmy, pracovní pozice, telefon, e-mail nebo webová stránka. Přidat můžete i odkaz na sociální sítě.
- Vhodný materiál: Není jedno, na jakém papíře bude vizitka vytisknutá. Vybrat si můžete také lesklou nebo matnou variantu. Mat je výhodnější v tom, že na něm nebudou ulpívat otisky prstů. Není však tolik odolný jako lesklý papír, takže se může snadněji zničit. Populární jsou dnes i vizitky na recyklovaném nebo ekologickém papíru.
- Méně je vždy více: Na paměti mějte i jednoduché pravidlo, že vizitka nesmí být přeplácaná. Čisté linie a jednoduchý design jsou v kurzu. Vizitka je velká šance na to, abyste udělali dobrý dojem. Musí být krásná, neponičená a v souladu s tím, co chcete protistraně sdělit.