Zákazníci zpravidla platící v restauracích, barech a hotelích nechávají dobrovolně těm, kteří se o ně starali dobrovolnou platbu v podobě spropitného, nebo také dýška, tuzéru či třeba tringeltu. Pohybuje se kolem 10 – 15 % z výše ceny, kterou klient platí a lze jej zaplatit i kartou.
Dovolte lidem uhradit hotově i platební kartou
Na výši spropitného má vliv mnoho faktorů, dokonce i to, zda zákazník může platit nejen hotově, ale i kartou. Platba jen v hotovosti může návštěvníky odradit, chtějí platit nejen kartou, ale i mobilem, hodinkami. Při používání platebních terminálů jim to umožníte, navíc jim umožníte zaplatit i zmíněné spropitné, ba co víc, nenápadně je k tomu motivovat. Stačí mít Dotypay.
Volba výše spropitného se sama zobrazí na obrazovce platebního terminálu, klienti jen vyberou, zda udělí spropitné v procentech nebo chtějí uvést konkrétní částku. Dotykačka vám tedy umožní nechat klienty zaplatit způsobem, jakým chtějí, a nenápadně je vybídne k úhradě spropitného, což odmítne málokdo. Ze statistik vyplívá, že zákazníci platící kartou spropitné dávají, dokonce vyšší než ti, kteří platí hotově.
Získané spropitné a výše DPH
Je na majiteli podniku, zda si spropitné ponechá, anebo jej rozdělí mezi personál, např. číšníky. V zákoně k tomuto chybí opora, a tak mnoho podnikatelů neví, jak se ke spropitnému z pohledu zdanění stavět. Pokud si ho ponechá majitel, je součástí tržby a je nutné vést ho do daňového přiznání, tedy odvést z něj daň ve výš 15 % u OSVČ, 19 % u právnické osoby. Když dýško majitel firmy rozdá zaměstnancům, navýší se jim o tuto částku hrubá mzda a z ní se odvede 15 % daň.
Díky Dotykačce a jednoduchým, praktickým platebním terminálům si můžete o spropitné říct svým zákazníkům nenásilně, elegantně. Ti vám jej i platební kartou, hodinkami, nebo telefonem rádi zaplatí v případě, že se u vás cítili dobře, dostali výborný servis, bylo o ně dokonale postaráno. Přesvědčte se sami a vyzkoušejte to.