Jak psát e-maily, kterými u zákazníků zabodujete?

Nové zákazníky můžete lovit kdekoliv. Na sociálních sítích, v okruhu svých přátel a známých či na ulici, hezky postaru. Ale ať se přikloníte ke kterémukoliv způsobu akvizice, téměř vždy se nakonec „dostanete do Říma“. Respektive k psaní e-mailu, protože naprostá většina potenciálních zájemců o spolupráci potřebuje vidět nabídku v písemné formě. A právě v této fázi spousta marketérů selhává. Nedodrží základní aspekty psaní obchodní komunikace a nepodaří se jim prodat vůbec nic. Možná se to stává i vám, a proto jistě nepohrdnete přehledem nejdůležitějších pravidel úspěšného e-mailingu.

Důležité informace posílejte v příloze

Objasnit podmínky spolupráce často vydá na pořádný kus textu. Nerozepisujte je do těla e-mailu – tento prostor věnujte stručnému shrnutí toho, co posíláte v obsáhlé příloze. Informace posílejte ve formátu pdf, který znemožňuje editaci třetí stranou. Nezapomeňte, že sáhodlouhé e-maily téměř nikdo nečte. Pravděpodobnost, že si příjemce otevře pěkně zpracovanou přílohu, je mnohem větší.

Posílejte e-maily konkrétním lidem

Je logické, že nebudete jednu nabídku přepisovat pro každého příjemce zvlášť, ale snažte se e-mail napsat tak, aby adresát nabyl dojmu, že je určen právě pro něj. Uvedete-li do zprávy jméno konkrétní osoby či firmy, navodíte protistraně pocit výjimečnosti. Tzv. personalizované obchodní sdělení zvládá každé lepší CRM řešení.

Do e-mailu nevkládejte emotikony a vyjadřujte se formálně. Dejte zákazníkům najevo, že jste solidní a obchod berete vážně. Nicméně se najdou specifické cílové skupiny, u kterých platí opačná pravidla – například náctiletí.

Nejdříve výhody, potom cena

Vyrukovat na klienta s částkou, a poté ji obhajovat výhodami, není dobrý nápad. Benefity vytáhněte rovnou, finální cenu až nakonec. O cenovou nabídku se zajímá každý a neměla by v e-mailu chybět – mnohem lepší je ji uvést v příloze po detailním představení produktu.

Pochlubte se referencemi

Pokud používáte pro řízení projektů software, který vám zároveň slouží jako CRM, snadno z něj vytáhnete data o konkrétních klientech. Dát najevo fakt, že máte bohaté zkušenosti a řadu spokojených zákazníků, není nikdy od věci.

Autor příspěvku: admin